Thursday, November 10, 2011

Marknadsföringskväll


Igår ordnades en "vi marknadsför Kristinestad"-kväll för alla turismföretagare, evenemangsarrangörer och andra intresserade på kulturhuset Dux. Tillfället ordnades av Kristinestads näringslivscentral tillsammans med Kristinestads turism r.f.

Strategin bakom marknadsföringen av Kristinestad presenterades, samt vilka planer staden nu har för sin marknadsföring. En marknadsföringskoordinator kommer att anställas fr.o.m. nästa år. Under kvällen diskuterades idéer och planer inför nästa års säsong. En stor kalender sattes upp på vita duken och gemensamt prickades 2012 års evenemang in i kalendern. Kalendern kommer att finnas synlig för allmänheten och saknas det evenemang så kan man naturligtvis meddela om dessa.

Mikaela Jussila från Österbottens förbund berättade om marknadsföringen av österbotten och passade också på att berätta att en ny version av den österbottniska händelsekalendern (där också Kristinestad ingår) är på kommande inom detta år. Jimmy Westerlund, musikproducenten som ursprungligen är hemma från Lappfjärd, bidrog med en trevlig överraskning; under hösten har hans team jobbat med en reklamfilm om staden. Publiken fick en förhandsvisning, och så småningom när filmen är färdig så kommer den att synas i olika medier.

Vi tackar deltagarna och arrangörerna för en inspirerande kväll i marknadsföringens tecken! I vår ordnas även en liknande tillställning, som en slags "kick-off" inför säsongen.
     

No comments:

Post a Comment

Related Posts